piątek, 25 marca 2016

Dexter

Autor: Jeff Lindsay
Seria: Dexter
Tytuł: Demoeny Dextera
Opis z książki: Dexter miał trzy lata, gdy adoptowała go rodzina policjanta Harry'ego Morgana. Teraz sam pracuje w policji – jest analitykiem śladów krwi w laboratorium kryminalistycznym w Miami. Sympatycznym, dowcipnym, lubianym przez wszystkich. Choć seks kompletnie go nie interesuje, umawia się na randki
z Ritą, młodą rozwódką z dwójką dzieci. Ale to wszystko kamuflaż. W rzeczywistości Dexter jest seryjnym zabójcą, osobnikiem niezdolnym do ludzkich uczuć. Wewnętrzny głos, który nazywa Mrocznym Pasażerem, każe mu zabijać. Tę ponurą „przypadłość” dostrzegł kiedyś jego przybrany ojciec i – nie mogąc jej usunąć – wpoił synowi swoisty kodeks postępowania: swoje mordercze instynkty może kierować wyłącznie przeciw innym zabójcom, socjopatom o podobnie spaczonej psychice. Dzięki możliwościom, jakie daje mu praca w policji, Dexter bezbłędnie identyfikuje potencjalne ofiary (jak choćby zabójcę dzieci, księdza Donovana) i dokonuje ich egzekucji, zabijając nożem, ćwiartując, pakując szczątki zwłok do worków na śmieci. Kiedy w Miami pojawia się seryjny morderca prostytutek, działający według identycznego modus operandi, Dexter staje przed poważnym dylematem. Osobiście zająć się zbrodniarzem? Czy – kierując się dobrem śledztwa oraz swojej siostry Deb, policjantki uczestniczącej w dochodzeniu – postarać się, by wpadł w ręce sprawiedliwości? Spokoju nie daje mu także trzecia możliwość: nie ma żadnego drugiego zabójcy, to on sam jest sprawcą wszystkich zbrodni, które popełnia podczas snu...


Moja opinia: O boże. Nie wiem jak to powiedzieć żeby nie zabrzmiało źle, bo chodzi o to że pierwsze książka (Demony Dextera) strasznie mi się ją czytało, bo się ciągła w nieskończoność i nie mogłam przez nią przebrnąć. Nie chodzi o to że fabuła książki była zła, wręcz przeciwnie było to coś co lubię a może i nawet lepsze bo nie zawsze zdarza się książka oczami zabójcy. Ale ja oglądam serial i pierwszy sezon serialu to pierwszy tom z tej serii no i niestety pamiętałam jak to wszystko się kończy. Choć serial i książka w ogóle się nie pokrywają i w serialu zmienili sporo rzeczy jak również słyszałam że reszta książek jest całkiem inna niż reszta sezonów serialu. No i straszna kopia książki na e-booka też mi nie pomagała w czytaniu.

Serial obejrzałam najpierw z kilku powodów. Po pierwsze jeszcze wtedy nie interesowałam się książkami więc po prostu ich nie czytałam. A po drugie teraz choć czytam książki to o tej serii dowiedziałam się przez przypadek i się bardzo ucieszyłam, bo podobał mi się serial. Oczywiście wiedziałam że to nie będzie to samo, bo oni zawsze wszystko zmieniają i byłam przygotowana na rozczarowanie. Ale czy tak naprawdę te zmiany mi tak bardzo przeszkadzały? W każdym razie sądzę że powinniście obejrzeć serial albo przeczytać książkę, kto co lubi i każdy znajdzie coś dla siebie. Wiadomo że książka ma więcej szczegółów, można trochę lepiej zrozumieć bohatera, i jest inaczej przedstawiona, ale serial też jest super. Ogólnie sama fabuła obu rzeczy jest dość interesującą, bo możemy poznać życie zabójcy od środka. I dowiadujemy się co wpłynęło na jego życie i sprawiło że jest tym kim jest. Więc sądzę że to dość interesujące no i oczywiście są trupy, miejsca zbrodni i takie tam inne.

A tak w ogóle choć pierwsza część nie do końca przypadła mi do gustu to i tak mam zamiar przeczytać następną część. No wiecie, dać jej drugą szanse może się cos polepszy i tym razem może nie będę czytać książki znając prawie cały wątek.

Ps. cytaty do pierwszego tomu bardzo prawdopodobnie się nie pojawią, ponieważ gdzieś je zapodziałam. Nie no a tak serio to chyba je usunęłam, zanim je dodałam więc ich nie będzie. Plus opinia do części drugiej pojawi się niedługo więc już nie będę nic uwzględniać poniżej tylko będę pisać na bieżąco.

Tom drugi - Dekalog Dextera


Opis z sezonu pierwszego: Dexter jest seryjnym mordercą. W dzieciństwie został przygarnięty przez policjanta, Harry'ego, który nauczył go zaspokajać swoje chore pragnienia, będące wynikiem traumatycznych przeżyć. Dexter, posługując się "kodeksem" przybranego ojca, zabija ludzi, którzy sobie (w jego mniemaniu) na to zasłużyli, a jednocześnie swojemu "głodowi" zabijania mówi stanowcze nie! Od czasu śmierci Harry'ego nie ma nikogo, kto znałby mroczną prawdę o Dexterze. Nie wie o tym nawet jego przybrana siostra Deb, pracująca w tym samym oddziale policji Miami. Pewnego dnia w sielankowe życie bohatera wkrada się ktoś, kto wyrywa Dextera z rutyny - morderca z ciężarówki-chłodni. Okalecza swe ofiary w niezwykle oryginalny i wyjątkowy sposób, co imponuje Dexterowi. Okazuje się, że obaj panowie mają ze sobą więcej wspólnego, niż się wydaje...

Moja opinia: A teraz trochę więcej o serialu dla zainteresowanych serialem. Pierwsza rzeczą o której powinnam pewnie wspomnieć, to że serial występuje pod nazwa Dexter. Cały watek serialu jest świetny, interesujący i uzależniający, ale po pewnym czasie, chyba w przedostatnim albo ostatnim sezonie, zmienili zachowanie i podejście Dextera, co mnie strasznie irytowało. Wiem pewnie chcieli żeby postać „dorosła”, ale zmienili jego podejście do pewnych spraw. Ale z drugiej strony który serial jest idealny bo zawsze jest coś, do czego można sie przyczepić ja po prostu pomyślałam że powinniście to wiedzieć/znać moja opinie na ten temat. Wiem że seriale się zmieniają i ich bohaterowie z sezonu na sezon, no bo wiecie coś się musi dziać więc wszystko naciągają. I tak, i tak polecam wam serial. A tak w ogóle to obejrzałam cały serial wiec tak sezon ósmy jest ostatnim i już więcej nie nagrywają. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz